6 april 2017

Bilderboken i teori och praktik: slutprojekt

Som trogna läsare säkert snappat upp läser jag distanskursen "bilderboken i teori och praktik" vid Linnéuniversitetet i vår. Tiden har verkligen gått fort! Jag har min sista deadline 30 april, därefter blir det lite responsarbete, men sedan är den redan över. Jag har lärt mig väldigt mycket och upptäckt särskilt illustrationer i bilderböcker på helt andra sätt. Det känns väldigt roligt!

I april är det i alla fall dags för slutprojekt. Jag ska kombinera min litteraturvetenskapliga analys med ett bokprojekt med 5-åringarna på mitt jobb. Vi ska prata om känslor och fantasi/verklighet. Det ska bli väldigt intressant och roligt. Hoppas bara de orkar sitta still en lite längre stund...

Jag funderar på om ni är intresserade av att veta mer om kursen eller perspektiv på bilderböcker? Om så är fallet, skriv ett ja eller en fråga! Kursen går redan till hösten igen, just saying...

1 kommentar:

  1. Detta låter som en spännande kurs, jag vill gärna veta mer om den! Främst om upplägget, har ni seminarier över nätet? Är denna sista uppgift den enda ni examineras på? Och så vidare :)

    SvaraRadera