2 november 2017

Månadens bästa: oktober

Oj. Oj! Jag har läst jättemånga böcker i oktober! Många bilderböcker, men även en del med mer text också. Jag ligger hopplöst efter med recensioner, men det kommer, i alla fall på de flesta böckerna.


Den bästa boken jag läste i oktober var Vakuum av Mia Öström

Utöver den har jag läst:
* Quidditch genom tiderna - J.K. Rowling
* Det lilla bageriet på strandpromenaden -  Jenny Colgan
* Jag är den som är den - Elin Lucassi
* Ta det som en man - Markus Nessvold
* Talmannens hämnd - Martin Widmark och Petter Lidbeck
* Tomtenissen som inte ville fira jul - Helena Mansén
* Cirkusmysteriet - Martin Widmark och Helena Willis 
* Cafémysteriet  - Martin Widmark och Helena Willis
* Varför finns jag? - Karin Salmson och Lina Sandquist
* Sonja och julen - Kajsa Gordan, Sofia Nordin och Caroline Röstlund
* Sagasagor - Josefin Sundström och Caroline Linhult
* William Morris bok - Benjamin Lacombe och Agata Kawa
* Om sanningen ska fram - Elin Eldestrand
* Och varje morgon blir vägen hem längre och längre - Fredrik Backman
* Om dagen tar slut - Lisa Hyder och Per Gustavsson
* Dumma teckning! - Johanna Thydell och Emma Adbåge
* Fislandet - Cecilia Forss och Anna Ileby
* Öppet hav - Annika Thor
* Fågeln i mig flyger vart den vill - Sara Lundberg
* Den förskräckliga historien om Lilla Hon - Lena Ollmark och Per Gustavsson
* Brev till min dotter - red. Elcim Yilmaz


7 kommentarer:

  1. Vakuum har jag hört talas om. Lite nyfiken på den. Så många böcker du hann med i oktober,

    SvaraRadera
  2. Känner nog inte till Vakuum.

    SvaraRadera
  3. Vakuum m å s t e jag läsa! Längtar tills jag når dit! Har också läst Nessvolds Ta det som en man, men inte hunnit recensera den än jag heller. Så många böcker, så lite tid...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur! Bokälskarens största i-landsproblem. ;)

      Radera
  4. Oj, massor av böcker! Bra läsmånad. :)
    Vakuum var en ny titel för mig.

    SvaraRadera