2 oktober 2018

Månadens bästa: september

September har passerat och det har blivit dags att summera läsningen. Jag korar Binas historia av Maja Lunde till bästa läsupplevelsen. Jag tyckte även lite extra om Jenny Hans PS. jag gillar dig fortfarande och Olle och Bolle handlar av Charlotta Lannebo och Ellen Ekman. Liksom tidigare har jag varit dålig på att publicera recensioner. De flesta är dock påväg.


Unga och vuxna
* Skamlös - Amina Bile, Sofia Nesrine Srour och Nancy Herz
* Nuckan - Malin Lindroth (ljudbok)
* Ingen vanlig jul - Unni Brandeby (ljudbok)
* En perfekt julafton - Josefine Schygge (ljudbok)
* Tillgängliga webbplatser i praktiken - Helena Englund och Maria Sundin

Barn
* Apelsinträdgården - Malin Roca Ahlgren och Joen Söderholm

Bilderböcker 
* Kaninen som ville springa bort - Margaret Wise Brown och Clement Hurd
* Flisan vill göra allt - Linda Palm och Jonas Olsson
* Björnen Manchester - Don Freeman
* Jag hatar kaniner och blommor och barn - Per Nilsson och Lisen Adbåge


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar