8 mars 2019

Internationella kvinnodagen: boktips

Hela denna vecka ägnar Barnboksprat åt att tipsa om böcker med flickor och unga kvinnor som tänker, känner, pratar, agerar eller inget av det. För att de vill. För att de kan. För att de inser att de har rätten till det precis som alla andra. I måndags tipsade jag om fem bra böcker: Moxie, Frallan-serien, Pärlfiskaren, Solstenen och En dag ska jag bygga ett slott av pengar. Under veckan fortsätter mina bloggkollegor med sina tips. Kolla in det här.

Vilket är ditt bästa tips inför internationella kvinnodagen?

3 kommentarer:

  1. En dag ska jag bygga ett slott av pengar är jättefin.

    SvaraRadera
  2. vår tio-åring älskade Rebell-böckerna, många bra förebilder.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har läst den andra och tyckte om den!

      Radera