1 mars 2019

Måndagens bästa: februari

Årets kortaste månad är förbi och jag har läst en hel del bra. Den bästa vuxenboken jag läste är Björnstad av Fredrik Backman. Den bästa ungdomsboken är Handbok för ett begagnat hjärta av Tamsyn Murray och de bästa bilderböckerna är Jag och alla av Ylva Karlsson och Sara Lundberg och Jag är inte sjuk! av Sara Bergmark Elfgren och Maria Fröhlich.


Det här har jag också läst:
Vuxna
* Bitterfittan av Maria Sveland
* Drottningsylt av Josefine Johansson och Jonna Björnstjerna
* Snäckorna av Karin Boye

Unga
* När kastanjerna spricker av Camilla Lagerqvist
* En prinsessas dagbok #1: Tiara och Dr. Martens av Meg Cabot

Barn
* Pärlfiskaren av Karin Erlandsson (ljudbok)
* Mitt lyckliga liv av Rose Lagercrantz och Eva Eriksson (e-bok)
* Familjen Knyckertz och gulddiamanten av Anders Sparring och Per Gustavsson

Bilderböcker
* Peter och Petra av Astrid Lindgren ochKristina Digman
* Ska vi va? av Pija Lindenbaum
* Utflyktarna av Emma AdBåge
* Drömdjur - En godnattresa av Emily Winfield Martin
* Kom hem Laila av Eva Lindström
* Var är hönan? av Eva Lindell och Cecilia Heikkilä


När det gäller hyllvärmare hade jag inga från februari tidigare år. Det finns ett gäng från mars men dem presenterar jag i ett separat inlägg. Aktuellt antal böcker i tbr-listan: 81.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar