1 juni 2019

Hyllvärmare från juni

En ny månad betyder en ny titt på böcker jag lagt till på läslistan. Jag hade två böcker att läsa till den här utmaningen i maj: Hjärtblad och En bokhandlares dagbok. Den första påbörjade jag men läsningen gick så segt att jag lämnade tillbaka den till bibblan. Den andra boken har jag inte varit sugen på att läsa - den vår värma hyllan lite till.

Från juni har jag hittat tre böcker:

Som om Gud inte finns: en bok om sekularisering av Magnus Malm. Jag har varit nyfikna på den här romanen ett tag men inte riktigt känt för att läsa den. Boken finns resan hemma så kanske kan det passa i sommar?

Mot fyren av Virgina Woolf la jag till på listan när jag och min syster skulle läsa feministiska böcker ihop. Den här blev dock inte läst och kanske passar även denna i sommar?


Efter att ha läst Hon som inte vet blev jag tipsad om Disclaimer av Renée Knight. Eftersom böckerna ska vara lite lika ville jag inte läsa den för tätt inpå. Under våren har jag läst mer spänningsromaner och jag är sugen på att ta mig an den här.

För en månad sedan hade jag 77 böcker på listan vilket minskat med fyra till 73.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar