14 september 2011

Tävling!

Nu är det dags för en tävling här på bloggen! (Det jag sa att ni skulle hålla utkik efter för ett tag sedan)
Det tre lyckliga vinnare kan få hemskickat är Åsa Anderberg Strollos "Hoppas"! Finfina Gilla Böcker har sponsrat med tre böcker, så nu är det bara att tävla ut dem! Här kan du läsa min recension, och nedan finns bokvideon (men jag tycker boken är mycket bättre än videon!)

För att vara med och tävla:
1. I en kommentar (eller i ett mejl till sofie.tiger(snabela)hotmail.com)skriver du att du vill vara med, och svarar på frågan: Vilket är ditt bästa boktips? Skriv även namn och mejl, så att jag kan kontakta dig om du vinner!
2. Har du bloglovin, följ mig gärna där, och "gilla" inlägget på samma ställe, så att fler kan vara med och tävla!
3. Har du blogg, tipsa om tävlingen där. Länka i kommentaren/mejlet du lämnar
4. Håll tummarna!

Vinnarna dras genom lottning, och presenteras här på bloggen så snart jag hinner.
Sista tävlingsdag är 24 september klockan 18.00

Lycka till! :)

22 kommentarer:

  1. Bästa boktips just nu är Kristovas Svantjuvarna - en knepigt hopvävd historia med dåtid och nutid samtidigt! Den är bra. Hälsar

    margaretaborjesson@telia.com

    SvaraRadera
  2. I'm in! :)
    Följer dig redan, och har gillat inlägget.
    Kan blogga om tävlingen imorgon (har inte tid just nu), då kan jag lägga upp en länk här!

    (förlåt om det kom två gånger, blev osäker på om förra kommentaren skickades)

    SvaraRadera
  3. Mitt bästa boktips är en bok jag fortfarande tänker på, fast det var snart ett år sen jag läste den. Ruinerna av Scott Smith. Ingen bok för dem yngre. Men för de lite äldre som inte kan motstå en riktigt bra och gastkramande ( vad är det för ord egentligen? "spökkramande" ? ) bok.

    Caroline Johannesén, caarolineJ@gmail.com

    SvaraRadera
  4. Vill verkligen läsa den boken!

    Den boken jag vill tipsa om heter Zip och är skriven av Elvira Birgitta Holm. Om jag skulle välja en bok som förtjänar mycket mer uppmärksamhet än vad den fått så är det den! Den tar upp ett otroligt viktigt ämne på ett sätt som gör det lätt att förstå, samtidigt som den är otroligt bra och spännande. En riktigt bra bok!

    nea_f[at]hotmail.com

    *håller tummarna*

    SvaraRadera
  5. Ojdå, glömde skriva att jag tipsat om din tävling på min blogg: http://boknea.blogspot.com/2011/09/sofie-har-en-tavling.html

    SvaraRadera
  6. Btw. glömde jag boktipset. o.o
    Well... Utöver Harrt Potter och alla dessa självklara böcker, så måste jag nog säga "De kallade mig Ise" som handlar om en tjej som spelar fotboll, med otroligt höga krav på sig själv. Detta leder till ätstörningar..
    Och man behöver inte alls vara itnresserad av fotboll (som jag då), för att bli berörd. Boken är otroligt vacker.

    SvaraRadera
  7. Vilken kul grej! (: Jag har hört så mkt bra om "Hoppas".

    Den boken jag skulle vilja tipsa om är faktiskt Emma Hambergs "Linas kvällsbok". Jag tycker nog nästan att den är odödlig. Den är nära, har humor, har igenkänningsfaktorer och bilderna är kanon! Jag kommer nog alltid ha en bra relation till boken. (samma sak med tvåan).

    Jag tipsar om din tävling på min blogg! (:

    // Elina (elaelan@hotmail.com)

    SvaraRadera
  8. Jag är med!! :))

    Mitt bästa boktips är... Vampire Academy och Imorgon när kriget kom- serien!! Så himla bra serier båda två!!Dock väldigt olika,den ena handlar om krig från ungdommars perspektiv, och den andra om vampyrer. Men båda är så bra!! :D
    hihi kram

    SvaraRadera
  9. http://bokrygg.blogg.se/2011/september/tavling-hos-sofie.html

    SvaraRadera
  10. Mitt bästa boktips är såklart Harry Potter, men om jag ska ta någon mindre känd bok som inte är så uppmärksammad så blir det nog Hungerspelstriologin, Kafka på starnden av Haruki Murakami och Mörkrets tjänare av Holly Black!
    Alla ovan nämnda böcker är väldigt, väldigt bra, annorlunda och bra skrivna! :)

    bokbloggen[snabela]live.com
    Här skriver jag om din tävling: http://gummistovlar.blogg.se/2011/september/tavling-pa-sofies-bokblogg.html#

    SvaraRadera
  11. mitt absolut bästa boktips är såklart Harry Potter, men jag ska ta något som inte är SÅ stort...
    Jag kommer på tre böcker just nu: Hungerspelstrilogin (okej, det är tre böcker i sig, menmen), Kafka på stranden av Haruki Murakami och Mörkrets tjänare av Holly Black :)
    Alla ovan nämnda är spännande, annorlunda (och i Kafka på strandens fall, konstiga) och bra skrivna!

    min mejl är: Bokbloggen[snabela]live.com och här har jag skrivit om tävlingen: http://gummistovlar.blogg.se/2011/september/tavling-pa-sofies-bokblogg.html#

    SvaraRadera
  12. Bästa bok jag kan tipsa om är nog Vampire Acemdy böckerna eller I am number 4 av Pittacus Lore. Kika gärna inmin blogg: www.baskettjejens.bloggplatsen.se

    Kram!

    Min mailadress är sandra.lan@live.se

    SvaraRadera
  13. Jag är helt klart med och det är inte lätt att välja EN bok, men älskar inte som andra döttrar av Deborah Spungen

    Har tipsat http://annastipsblogg.blogspot.com/2011/09/bok.html

    Följer och gillar på bloglovin

    SvaraRadera
  14. Mitt bästa boktips är i princip allting av Katarina von Bredow. Gillar dig och inlägget på bloglovin! Tjingeling!

    SvaraRadera
  15. Haha, oj! Jag trodde att kommentaren inte blev publicerad, så jag skrev om den ^^ blev visst dubbelt med två olika från mig!

    SvaraRadera
  16. 1. Mitt bästa boktips är Skumtimmen skriven av Johan Theorin. Utspelar sig pà Öland och är mycket spännande :)

    2. Följer pa bloglovin som nr 36 och blev nr 8 som gillade tävlingsinlägget

    3. Länkar här
    http://sofiestavlingsblogg.blogg.se/2011/september/24-sep-boken-hoppas.html

    Hàller tummarna hàrt
    Kram Sofie
    citcit.kuruyemis@gmail.com

    SvaraRadera
  17. Klart att jag vill prova lyckan! Jag älsakr att läsa och har inte läst denna, det är helt enkelt min grund till att just jag ska vinna!Den bästa bok jag nagonsin läst var The boy called it, jag tror nog den helt enkelt heter Pojken som kallades det pa svenska! Gripande och otroligt valskriven!!!

    Jag har tippsat pa min blogg:
    http://barbados.blogg.se/2011/september/24-september-bok.html#trackback

    SvaraRadera
  18. Jag är med, har hört så mycket gott om den här boken.

    Den bästa bok jag vet och som jag önskar att fler läste är Extremely Loud and Incredibly Close av Jonathan Safran Foer. En väldigt, väldigt fin bok om en pojke som förlorar sin far i 11 september attacken och hur han sedan hittar en nyckel... Jag läste boken på engelska och har märkt att den är svår att få tag på på svenska men den är inte så svårläst och definitivt värd det!

    SvaraRadera
  19. Javisst ja, min mail är: ischmahata@hotmail.com

    SvaraRadera
  20. Jag vill vara med och tävla! :D Mitt boktips är Imorgon när kriget kom, om du inte redan har läst den, för då kan jag tipsa om många andra! ;)

    Skriver om tävlingen på min blogg..

    SvaraRadera
  21. Hmm ... Förutom Hungerspelen-trilogin som är min absoluta favoritbok/serie skulle jag vilja tipsa om Deluxe-serien av Anna Godbersen! Den har inte blivit så uppmärksammad, fastän de är riktigt bra! :D Lite som Gossip Girl fast för länge sedan! ;)

    SvaraRadera
  22. Hm... Efter att ha tänkt och tänkt och tänkt så är nog mitt bästa boktips Är det någon där av Marian Keyes. Den är både fin, rolig, underhållande och tänkvärd. Jag grät floder...

    :)

    SvaraRadera