1 september 2011

Mitt perfekta liv

Mitt perfekta liv av Sarah Dessen
Macy övertar sin pojkvän Jasons jobb på biblioteket när han åker på läger under sommaren, och planerar att plugga inför kommande collegestudier. Men så hamnar hon av någon anledning på cateringfirman Wish där hon träffar människor av en typ hon aldrig umgåtts med. Där finns Kristy som säger som det är och Wes som förstår vad Macy pratar om, även om det gäller hennes döda pappa. Men allt kan inte förbli enkelt, och en stora förändringar går inte obemärkta förbi.

En riktig feel-good-bok! Man bara myser och läser utan att vara medveten om att tiden går, och fler än en gång kom jag på saker jag skulle snacka om när jag träffade Wes nästa gång, men så insåg jag inte är Macy...
En typisk Sarah Dessen, skulle jag säga, även om detta bara är andra boken av henne som jag läser, men jag kan inte låta bli att jämföra den med Mycket mer än så, och även om de är väldigt lika, så gillar jag dem båda! Visst finns det mycket klyschigt och förutsägbart, men om man väljer att bortse från det, är detta en riktigt fin sommarbok! Dessutom finns det många tänkvärda avsnitt med djup, vilket stärker boken mycket!

Första meningen: "Jason skulle till Hjärnlägret."
Antal sidor: 443
Förlag: rabén&sjögren, tack för recex!
Originaltitel: The Truth About Forever
Betyg: 9/10

2 kommentarer:

  1. Tack! :D Känns bra att vara tillbaka i bokbloggvärlden. Det är en underbar värld!

    SvaraRadera
  2. Jag gillar som sagt Sarah Dessen och detta är inget undantag. Dessutom gillar jag de tilltalande bokomslagen hon har till sina böcker.

    SvaraRadera