12 mars 2016

Ärliga listan

För ett tag sedan skrev jag att jag kanske skulle börja skriva lite mer om mig själv, annat än vad jag tycker om böcker. Nej, detta kommer inte bli någon blogg om mina kläder (just nu en sliten kofta, gammal t-shirt och tights med hål på låret) eller vad jag åt till frukost (flingor, mjölk och hembakt bröd med ost och paprika). Men jag tycker det är kul att läsa lite om andra bokbloggare, så jag gissar att några av er tycker detsamma. Okej, slutskrivet om det där. Nu kör vi på ärliga listan!

NÄR GRÄT DU SENAST OCH VARFÖR?
Jag grät av skratt i lördags när jag kollade på roliga klipp med vänner.

TRE SAKER DU AVSKYR
* Allt elände i världen (okej, där nämnde jag definitivt mer än tre saker)
* Att stressa
* Sär skrivningar, hehe
HUR VAR DU I SKOLAN?
Väldigt ambitiös upp till tvåan på gymnasiet. Sedan var jag bara ambitiös. Lärarna sa alltid till mig att jag borde vara mer muntligt aktiv på lektionerna. Det tyckte jag inte om. Istället skrev jag uppsatser och andra inlämningsuppgifter som gav mig bra betyg. Trots att jag mest satt tyst. Skulle vilja säga Ha! till dem som sa att jag inte kunde få bra betyg utan muntlig aktivitet.

VAD BLIR DU STRESSAD AV?
Att inte hinna allt jag vill. Spontanitet ibland (om det gäller lite större grejer). Just nu: att jag inte förstår hur jag ska göra interpretationen (nej, jag vet knappt vad det där ordet betyder) till min distanskurs.

TRE SAKER DU ÄLSKAR:
♥ Min familj (mamma, pappa, syster, fästman och katten Abbe)
♥ Läsa (fast inte just nu pga lässvacka)
♥ Spela brädspel med vänner

HUR TROR DU ATT ANDRA UPPFATTAR DIG?
Om de inte känner mig: introvert och osäker i sociala situationer. Om de känner mig: en ganska tokig, väldigt fantasifull person som är bra på att lyssna.

HUR UPPFATTAR DU DIG SJÄLV?
Snäll, ambitiös, introvert, fantasifull.

EN SITUATION SOM DU TYCKER ÄR JOBBIG / PINSAM:
Jobbig: när min mun säger ja fastän mitt hjärta/min hjärna säger nej.

NÄR KÄNNER DU DIG SOM VACKRAST?
Solbrun på sommaren iförd klänning.

VAD SKRATTADE DU SENAST ÅT?
Förmodligen vår katt Abbe. Han gör livet väldigt roligt!

NÅGOT DU FUNDERAT MYCKET ÖVER?
Det mesta. Jag är en funderare. Just nu funderar jag mycket över vad jag ska bli när jag blir stor och på den dag i sommar då jag ska gifta mig med min drömprins! :)

TRE SAKER DU ÄR RÄDD FÖR:
* Att något hemskt ska hända mina nära och kära.
* Allt elände i världen.
* Att göra människor besvikna.

ETT YRKE DU TROR DU SKULLE VARA DÅLIG PÅ:
Sånglärare. Jag är inte så bra på att sjunga. Eller något kontorsjobb då man mest sitter still vid datorn. Jag är väldigt bra på att sova.

SLUTLIGEN, ETT YRKE DU TROR ATT DU SKULLE VARA BRA PÅ:
Något med böcker. Något där man skriver. Något där man hänger med barn och/eller ungdomar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar