29 mars 2016

Vad händer med ungdomsboken?

Tillbaka till vardagen igen... Det har varit väldigt skönt med långhelg (och pga sjuk och röda dagar jobbade jag inte särskilt mycket förra veckan alls...), men eftersom jag ska tillbringa denna och nästa vecka på min favoritskola, är jag ändå rätt taggad på jobb. :)

Sådär, nu återgår vi till det ni trodde ni skulle få läsa om när ni klickade er in på ovanstående rubrik. För några dagar sedan skrev Lotta Olsson ett inlägg i DN, om att ungdomsboken kanske borde skrotas. Anledningen till detta skulle vara att inga ungdomar läser ungdomsböcker. Hon hänvisade till en "undersökning", som var gjord på några få närstående ungdomar, och därmed säger den inte särskilt mycket om verkligheten.

Jag har inte hunnit sätta mig in i detta, men det har Sincerely Johanna och Enligt O. Läs deras tankar så länge, så kanske jag hinner ta tid för att skriva ett eget inlägg. Det här tycker jag är en intressant debatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar