1 april 2016

Månaden bästa och Temaläsning, mars

Den bästa bok jag läst i mars är: Älskade terrorist, 16 år med militanta islamister av Anna Sungberg och Jesper Huor, tätt följd av Kriget är slut av Morgan Alling

Utöver den har jag även läst:
* Damernas detektivbyrå - Alexander McCall Smith
* Ofta tänker jag på Terek - Katis Malmqvist och Kerstin Enblom Clavijo
* Expeditionen: min kärlekshistoria - Bea Uusma
* Jag lever, tror jag - Christine Lundgren 
* Bara för dig på mellanstadiet - novellsamling från flera olika författare

och lyssnat på:
* Kärleken till livet - Marie Fredriksson och Helena von Zweigbergk

Temaläsningen gick ut på att läsa kvinnliga författare. 5 av 8 lästa böcker passar in på detta. Egentligen är det bara Kriget är slut jag inte kan räkna in. Bara för dig på mellanstadiet är skriven av både kvinnor och män, och Damernas detektivbyrå handlar om en väldigt stark kvinna, så jag tycker nästan jag kan räkna med den också...

Vilken är den bästa bok du läst i mars?

2 kommentarer: