1 juni 2015

Läsrapport: maj

April var en sträckläsningsmånad. Maj var en hektisk månad på jobbet, men jag hann ändå läsa 6 böcker, vilket känns bra. En klapp på kinden till mig eftersom jag läst två hyllvärmare (dvs böcker som stått länge i mina bokhyllor)!

* Anna och den franska kyssen
* Den ökända historien om Frankie Landau-Banks
* Flyga drake
* Skogens hemligheter
* Svarta havet
* Det fattas en tärning

Jag har, omedvetet, läst böcker som utspelar sig eller kommer från några för mig ovanliga länder. Flyga drake utspelar sig delvis i Afghanistan, Skogens hemligheter är skriven av en författare från Taiwan. Svarta havet utspelar sig delvis i Georgien, delvis i Frankrike, dit även huvudpersonen i Anna och den franska kyssen flyttar. Intressant att läsa annat än amerikanskt och svenskt!

Har du läst någon rekommenderbar bok i maj? :)

2 kommentarer: