16 juli 2015

Hej då skrivkramp!

*Lycklig suck* För ett år sedan tänkte jag att efter kursen i littvet och kreativit skrivande ska jag skriva, skriva, skriva under sommaren 2015. Inte stor press alls! Efter att jag skickat in sista uppgiften i kursen i början av maj har jag dock haft den största skrivkrampen i mina 22 år. Det har verkligen inte gått att skriva berättelser.

Igår klagade jag och sa att jag inte hade något att göra, varpå min fästman föreslog att jag skulle skriva bok. Jag fnös och tänkte typ "lätt för dig att säga, du har ingen koll" (vilket han i och för sig inte har;) ). Men när vi gjort och ätit mat började det klia i fantasin och fingrarna, och nu vips satt jag med 13 017 nyskrivna tecken i en ny berättelse framför mig. Och det ser bra ut. Jag vågar knappt sluta skriva, men jag säger ändå: hej då skrivkramp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar