23 juli 2015

Kaousutmaning 2015

Förra veckan insåg jag att jag klarat av Kaosutmaningen! Jag har prickat av 21 av de 35 böckerna, men eftersom målet var 20 böcker, har jag alltså klarat det.

De punkter jag inte har kvar är:

4. Läs en bok vars författare var under 20 när hen skrev den.
5. Läs en bok av en författare med initialerna M.M.
6. Läs en bok om gudar.
12. Läs en bok vars titel innehåller fler än sju ord.
13. Läs en bok vars titel består av endast ett adjektiv.
14. Läs en bok där nycklar spelar en stor roll.
17. Läs en bok vars omslagsbild består av ett mönster. 
20. Läs en bok som till viss del (eller helt) utspelar sig på internet. 
25. Läs en bok med en flagga på omslaget.
26. Läs en bok om en skolklass.
29. Läs en bok som utspelar sig på en annan planet. 
32. Läs en bok som utspelar sig i Malmö.
33. Läs en bok du fått av någon annan.
34. Läs en bok på vers.

Har ni några förslag på böcker?

1 kommentar:

  1. 6. En bok om gudar: Percy Jackson-serien handlar om gudar. Är ungdomsböcker, men jag tycker att de är ganska roliga.

    SvaraRadera