17 juli 2015

Vad är du bra på?

Oj, vad det är lätt att tänka negativt om sig själv! Det är lätt att tänka typ "jag är bra på att skriva, men han är mycket bättre än mig" eller "jag är bra på att läsa, men hon läser mycket snabbare än mig". Det där jämförandet. Vad det kan förstöra mycket!

Därför har jag en utmaning till dig idag. Tänk på en sak du är bra på. Nej, du behöver inte vara världsbäst (för hur många är det?), du ska tänka på något du är bra på. Sedan vill jag att du skriver det i en kommentar till inlägget. Skriv inte "jag är nog/kanske/rätt så/ganska osv bra på", utan "jag är bra på ...". Jag är övertygad om att det finns något du är bra på. Punkt.

Varför? För att uppmuntra och försöka få dig som läsare att se det fina i dig. Och för att sprida glädje på Internet. :)

Jag är bra på att lyssna och se andra människor.

1 kommentar: