31 maj 2016

Kulturkollos tisdagsutmaning

Är det bara tisdag? Jag brukar väldigt ofta glömma bort att veckor innehåller en tisdag. Varför? Bra fråga. I alla fall, idag har jag i alla fall fått betalt för att sola (inklusive hålla ögonen på barn och lekte med vatten med dem). Det är rätt nice! Nu tänkte jag ta tag i Kulturkollos tisdagsutmaning, som denna vecka är en enkät om "lånade, bytta och fådda böcker".

Hur många biblioteksböcker har du hemlånade just nu?
Eh... 13. Det brukar inte vara så många. Men om jag befinner mig på ett bibliotek så har böcker en förmåga att hoppa ner i min väska. (Märkligt, det där.) Och på sistone har jag varit på tre olika bibliotek.

Vilken var den senaste boken du fick?
Jag fick Tusen strålande solar av min svärmor, som i sin tur fått den av sin mor, som i sin tur... köpt den, gissar jag.

Vilken var den senaste boken du gav bort? 
Medan vi fortfarande älskar, en bröllopspresent till två vänner som gifte sig i början av maj.

Vilken var den senaste boken du bytte till dig och mot vad?
Oj, ingen aning... Brukar inte ha med mig en bytbar bok när jag är i närheten av en bokbytarhylla eller liknande.

Vad läser du just nu och hur fick du tag på den boken?
Just nu parallelläser jag en hel drös med böcker. Lånade: Ja jag har mens, hur så?, I huvudet på din katt, Ishavspirater, That Summer. Egna böcker: Harry Potter och den flammande bägaren och Jesus. Bokpallens ben viker sig nog snart av den där gedigna högen.

6 kommentarer:

  1. Det var många böcker att läsa samtidigt det. Hoppas att du håller ordning på dem.

    SvaraRadera
  2. Tusen strålande solar är bra!

    SvaraRadera
  3. Det var inte dåligt med parallelläsningen :) Ja, jag har mens, hur så? skulle jag vilja läsa. Den verkar underhållande och nyttig.

    SvaraRadera
  4. Usch, gör böckerna så på biblioteket också alltså? Så brukar de göra i bokhandlar. Otrevligt.

    Tusen strålande solar har jag läst och den var väldigt bra :)

    SvaraRadera
  5. Tusen strålande solar är jag nyfiken på men har inte kommit mig för att läsa än. Och jag har precis samma problem med biblioteksböcker, de liksom smyger sig ner i väskan...

    SvaraRadera