3 april 2019

Boktagg - vårstädning

Idag tänkte jag ta mig an boktaggen Vårstädning som jag hittade hos I regnet.

1. Svårigheten att påbörja städningen - En bok/serie jag skjutit upp p.g.a dess längd
Jag håller på att läsa om Harry Potter-serien. Jag har hittills läst fem böcker på fem år. Den sega lästakten beror delvis på längden (fast jag har klarat av den femte och tjockaste boken) men även på att jag hellre läser nytt, det publiceras ju så mycket spännande!

2. Städa ur garderoben - En bok/serie jag vill göra mig av mig
Jag äger inte så många serier. Jag uppskattade att läsa Lauren Olivers Delirium-serie men kommer förmodligen inte läsa om den så de böckerna skulle jag kunna göra mig av med.

3. Öppet fönster och frisk luft - En uppfriskande bok
Allt ska brinna är visserligen ganska tung men jag uppskattar att så viktiga ämnen får ta plats. Lisbet och sambakungen av uppfriskande med sitt normkritiska tänkande.

4. Nytvättade lakan - En bok jag skulle vilja skriva om en scen i
Jag är dålig på att komma ihåg sådant där, tyvärr. Men jag gillade inte slutet i Drakeld.

5. Rensa bort onödiga småprylar - En bok som jag ångrar att jag satt tid på
De där böckerna dyker upp då och då. Jag har svårt att läsa noveller och därför kan de kännas som slöseri med tid (trots att de är korta). Eller alldeles för förutsägbara feel good-romaner.

6. Torka bort det sista dammet - En bok/serie med ett tillfredsställande slut
Jag läser mest fristående böcker. Har för mig att Divergent-serien och Engelsforstrilogin avslutades bra.

7. Göra i ordning utemöblerna - En bok jag ser fram emot att läsa i vår
I vår kommer nya böcker i serierna om Kerstin, Myran och Viggo. De ser jag fram emot att läsa! Jag vill även läsa Allt jag fått lära mig och Det är alltid nåt man inte ångrar snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar