4 april 2019

Hyllvärmare från april

Vid en summering av mars ser jag att det finns 74 böcker på min tbr-lista. Det är en minskning med sju böcker. Jag inser att jag kanske inte riktigt kan kalla det hyllvärmare eftersom de flesta på listan bara legat där ett år. Men det får vara så. När det gäller april har jag hittat fyra böcker. Ser ni någon jag borde prioritera?


Jag är Malala av Nobelfredspristagaren Malala Yousafzai. Jag började läsa den här för något år sedan men fastnade någonstans i början. Jag la ändå tillbaka den på läslistan och jag skulle gärna vilja läsa mer om Malala. Kanske räcker det ändå med några tidningsartiklar? Jag får se... Är den läsvärd?

Alla suger och det är ingens fel är skriven av rekordunga av Ebba Hyltmark som var 17 år när boken publicerades. Det var största anledningen till att boken hamnade på listan och jag läser den gärna snart.

Mitt lokala bibliotek brukar ha en sommarutmaning: att läsa åtta böcker. Det lottas ut priser och alla deltagare får varsin pocketbok. Förra året valde jag Den lilla bokhandeln runt hörnet av Jenny Colgan. Jag har lyssnad på hennes serie om strandbageriet och den är rätt mysig. Inte min favoritgenre men jag bryter gärna av med en sådan här bok ibland.

Hattjakten la jag till när jag hade en Sven Nordqvist-period för något år sedan. Jag är ganska säker på att jag läste/tittade på den som barn men läser gärna om den med vuxenperspektivet.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar