1 april 2019

Månadens bästa: mars


Årets tredje månad har passerat med en mängd härliga läsupplevelse. De böcker jag uppskattade mest är
* Vår älskade av Kamila Shamsie
* Allt ska brinna av Sofia Nordin
* Det fina mer Kerstin av Helena Hedlund och Katarina Strömgård
* Frallan och kärleken av Sara Ohlsson och Lisen Adbåge

Vuxen
* "Såna som du ska inte va här" av Marika Carlsson (ljudbok)
* När du läser det här av Mary Adkins
* Tatueraren i Auschwitz av Heather Morris (ljudbok)
* Nora eller Brinn Oslo brinn av Johanna Frid (ljudbok)
* Johnny Panic och drömbibeln av Sylvia Plath (novell)

Barn
* Lisbet och sambakungen av Emma Karinsdotter och Hanna Gustavsson
* Ester Tagg och den flygande holländaren av Linn Åslund och Rebecka Helmersson
* Ester Tagg och sjöormens öga av Linn Åslund och Rebecka Helmersson
* Nils Karlsson-Pyssling (novellsamling) av Astrid Lindgren och Eva Billow
* Sagor från Mumindalen av Alex Haridi, Cecilia Davidsson och Cecilia Heikkilä

Bilderböcker
* Clifford den stora röda hunden av Norman Bridwell
* Olivia av Ian Falconer
* Vår i Bullerbyn av Astrid Lindgren och Ilon Wikland
* Stjärnorna ser likadana ut överallt av Marjan Svab
* Aldrig har jag sett av Lena Sjöberg
* Gulliga lillebror av Moa Eriksson Sandberg och Mari Ahokoivu


Jag läste 2 av 4 böcker från hyllvärmarutmaningen. En vill jag vänta med och en hann jag inte få från biblioteket men ska läsa snart. I nuläget finns 75 böcker på läslistan. Vilka böcker jag tar mig an i april presenteras om några dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar